tiistai 2. syyskuuta 2014

Cyprus days 8 & 9

Päätin yhdistää Kyproksen reissumme päivät 8 ja 9, koska kahdeksas kului lähinnä villaa siivoillessa ja taksilla Larnacaan siirtyessä. Musta oli melkeinpä ihanaa päästä taas puunaamaan vessoja, kun hostit ei olleet antaneet tyhjentää edes astianpesukonetta koko reissun aikana. Olin kokenut syyllisyyttä siitä, etten päässyt olemaan tarpeeksi hyödyksi perheelle ja maksamaan kiitollisuudenvelkaani. He oli kuitenkin mut mukaan tälle reissulle mielellään ottaneet ja sen kokonaan kustantaneet.
Larnacassa oltiin siis vielä pari yötä Palm Beach -hotellissa, ja se se vasta hulppean oloinen paikka olikin! Hosteilla kävi tuuri, ja ne sai majoittua residential suitessa eikä munkaan twin roomissa mitään valittamista ollut. Paitsi, että wi-fi oli vielä olemattomampi kuin villalla. Tässä vaiheessa matkaa olin ollut ensimmäistä kertaa vuosiin yli viikon vailla kunnon internet-yhteyttä, ja vaikka puhelin oli ollut vähällä lentää seinään useammin kuin kerran uskon, että pikku breikki oli ihan paikallaan.
Yhdeksäntenä päivänä vahdin lapsia kuutisen tuntia, kun host-vanhemmat vietti päivän Larnacan keskustassa. Saatiin aika kulumaan helposti hotellialueella lasten uidessa useammassakin altaassa, ja mun lueskellessa kirjani loppuun varjoon raahatussa aurinkotuolissa.
Myöhemmin koko porukalla illalliselle lähtiessä paljastui, että host-tyttö oli päässyt palamaan päivän aikana aika pahasti. Siinä vaiheessa tuntui kyllä ihan kauhealta, kun lapset oli kuitenkin olleet mun vastuulla eikä oma olotila saisi ikinä vaikuttaa siihen, miten hyvää huolta niistä pitää (olin nukkunut edeltävänäkin yönä vajaat pari tuntia, koska huoneessani oli aika kovaääninen ilmastointi, jota ei voinut laittaa pois päältä ellei halunnut läkähtyä). Kyllä mä monesti muistuttelin siitä aurinkorasvasta, mutta olisi pitänyt vahtia, että ne varmasti lisäsi sitä, kun eihän lapset itse ymmärrä, miksi joku leikiltä aikaa vievä juttu muka olisi tärkeä.
Vetistelyksihän se sitten meni, vaikka hostit kyllä vakuutteli, ettei mun tarvitse olla täydellinen ja saan tehdä virheitä. Mutta silti. Onneksi oli hyvä ruoka ja sen myötä edes vähän parempi mieli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti