lauantai 31. joulukuuta 2016

Tomorrow is the first blank page of a 365 page book, write a good one.

Vuosi vaihtuu ihan just, ja oon aikeissa rikkoa yhden blogiperinteistäni aka vuosikatsauksen julkaisemisen. Jotenkin 2016 on ollut vähän sellainen vuosi, ettei sitä näin jälkikäteen pysty tuttuun tapaan erittelemään. Ensimmäiset viisi kuukautta meni vähän ohi opiskelupaikan metsästystaktiikkaa hioessa, kesä kului terveysongelmien suossa rimpuillessa ja loppuvuoden nautin pitkästä aikaa niin väkevästi elämästä, ettei sitä tullut juuri edes dokumentoitua, vaikka kyseinen toiminta on yleensä mulle lähes pakkomielle. Tästä syystä jo ihan pelkkien julkaisukelpoisten kuvien löytäminen joka kuukaudelle tuottaisi harmaita hiuksia. Taidan siis tyytyä kertoilemaan vaan viime aikojen kuulumiset, kun nyt sain aikaiseksi rikkoa tän parin kuukauden blogihiljaisuuden.
Ensimmäinen syyslukukausi yliopistossa tuli päätökseensä aiemmin tässä kuussa, ja voi luoja kun mulla onkin jo ikävä opiskelujen pariin! Oon aina tiennyt, että yliopisto tulee jossain vaiheessa olemaan mun paikka, mutta en kyllä osannut odottaa, että sinne näin näppärästi soluttautuisin. Omalta mukavuusalueelta poistuminen alkuviikoilla palkittiin, ja jäätävästä ujoudestani huolimatta onnistuin löytämään huipun kaveriporukan, jonka kanssa juttu luistaa luennoilla ja ryhmätöitä pakertaessa välillä vähän turhankin liukkaasti... Tapahtumissa ravasin ahkerasti aina joululomaan asti, ja haalaritkin on olleet jo useamman kerran menossa mukana. Kaiken hauskanpidon keskellä oon jollakin ilveellä onnistunut pysyttelemään tavoittelemissani kurssiarvosanoissa ja jopa nukkumaan eli ei hullummin, etten sanoisi.
Tää ensimmäinen syksy on tietenkin ollut vähän tällaista totuttelua, ja oon ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa, että mun lukkari on ollut aika väljä avoimessa yliopistossa aiemmin suorittamieni opintojen ansiosta. Oon siis saanut panostaa suhteellisen paljon sosiaalisten verkostojen kutomiseen, mikä vaatii multa joskus jopa enemmän energiaa kuin opiskelut. Nyt kun ne alkaa olla hyvällä mallilla opiskeluillekin jää toivottavasti taas enemmän aikaa, sillä kevätlukukausi tulee olemaan huomattavasti tiiviimpi. Mahdottomalta se ei kuitenkaan missään nimessä vaikuta, päinvastoin, odotan jo innolla vähän haastavampia ja enemmän tulevaisuuden työelämässäkin hyödyttäviä kursseja!
Paljon uutta sisältöä on korkeakouluopintojen aloitus siis mun elämään tuonut. Alkuvuoden alamäen jälkeen tuntuu erityisen kivalta aloittaa uusi vuosi tällaisissa merkeissä, ja näillä aineksilla uskonkin, että 2017 tulee tarjoamaan mulle paljon. Hyvää alkavaa vuotta kaikille tänne blogiin edelleen eksyville!

1 kommentti:

  1. Mie yritin tänään aloittaa vuosikoosteen, mut en vaan oikein jaksa tehdä sitä kun tosiaan tuntuu, että vuosi on ollut aika arkinen. Ihanaa että siulla menee näin hyvin! Hyvää uutta vuotta siullekin. :)

    VastaaPoista