sunnuntai 12. elokuuta 2012

Kesäloman lähestyessä taas loppuaan, ajattelin koota pienen postauksen siihen liittyen. Koska olen kuvaillut tänä kesänä suhteellisen vähän ja julkaissut suhteellisen paljon, alla näkemänne kuvitus koostuu pääosin materiaalista, jota en ole aiemmin tullut kelpuuttaneeksi.   
1) Hautausmaa, joka osui useasti iltalenkin varrelle.
2) Eräs alkukesän ilta, jona kävelin ensimmäistä kertaa paljasjaloin.
3) Samainen ilta.
4) Lehtiä.
5) Ruohoa.
6) Pikkukaloja mökkirannassa. Olin pienempänä suhteellisen etevä kalamies, voitin kerran jotkut pilkkikisatkin. Nyttemmin olen aika kehno. Tänä kesänä ainoa kalani päätyi koivun oksalle, josta se hyppäsi laiturin raosta takaisin järveen.
7) Tämä kuva kertoo varsin tyypillisestä tilanteesta. Datailen kaikessa rauhassa, kunnes kuulen takaani ininää, surinaa tai tässä tapauksessa lepatusta. Seuraavan neljännestunnin metsästän yöllistä vierastani muistaen miten pelottavia perhoset voi olla.
8) Kissa poseeraa.
9) Suomen kesä ja sade. 
    
Näiden satunnaisten otosten jälkeen voisin vielä tiivistää kesän 2012 muutamaan lauseeseen. Lomani erosi aika lailla viimevuotisesta, jolloin olin menossa suurin piirtein 24/7. Vaan kyllä minä voin tänäkin kesänä sanoa tehneeni jotain. Olen nähnyt tuhansien kilometrien kiitävän ohitseni. Olen ansainnut ja tuhlannut rahaa. Olen kohottanut rapistunutta kuntoani juoksemalla juurakoissa ja ylämäissä. Olen nauttinut kiireettömistä aamuista. Olen valvonut öitä ja herännyt varhain. Olen kuluttanut huomattavan osan ajastani erilaisten TV-sarjojen parissa. Olen lukenut kirjoja, en idyllisesti riippukeinussa enkä paljon, mutta olen kuitenkin. Olen kierrellyt kirpputoreja ja tehnyt löytöjä. Olen syönyt litroittain mansikoita, herneitä, vadelmia ja mustikoita. Olen kasvattanut kynnet. Olen jättänyt toteuttamatta suurimman osan suunnitelmistani. Sain kuitenkin kaipailemaani aikaa ihan vain itselleni ja nyt minusta tuntuu, että olen taas enemmän kuin valmis halkomaan hiuksia matematiikan yhtälöiden ja fysiikan lakien parissa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti